I dag kom hausten inn i førelesinga, øvst i etasjane på Sydneshaugen skule. Vi las E. E. Cummings: l(a le af fa ll s) one l iness Læraren seier: ”Here comes the breeze” og strekkjer ut armane som om han er eit tre, fingrane er tynne små greiner som vaiar i vinden. Vi les diktet… Fortsett å lese Haust i klasserommet
Hugskot
Med tida flyg teksten av garde
Det finst ein god del elektronisk litteratur som tar kontrollen over kor fort du må lese for å få med deg teksten. Eit døme er Star Wars, one letter at a time. Tittelen seier det som det er: I dette verket kan du lese Star Wars bokstav for bokstav, medan du høyrer korleis skrivemaskina operar.… Fortsett å lese Med tida flyg teksten av garde
Tenke gjennom teknologien
Verktøy formar oss. Korleis tenkje gjennom den digitale teknologien? Dei ulike måtane å skape tekst på, gjer noko med språket. Eg kjenner ein som alltid skreiv sine teatermanuskript for hand først, før han førte det inn på datamaskin. Tomas Espedal skriv sine manuskript på skrivemaskin. Emily Dickinson fekk berre trykt nokre få av sine tekstar… Fortsett å lese Tenke gjennom teknologien
DKS Skuleturné #5: Skrivemusikk
På Breimyra skole opplevde eg å bli klappa for før eg hadde starta. Elevane var lyttande og engasjerte. Mellom anna blei eg spurt om eg såg hotel cæsar og om eg liker Justin Bieber. Han er ikkje nokon eg har høyrt veldig mykje på, men nokså ofte dukkar han opp på radioen og då er… Fortsett å lese DKS Skuleturné #5: Skrivemusikk
DKS Skuleturné #4: Romankarakter
På Gimle skole fekk eg besøke to åttandeklasser som var ivrige og oppmerksomme. Mange spørsmål blei stilt, alt frå kvifor boka heiter Utfor og om eg har lyst på barn ein gong i livet. Og korleis kan eg vere 24 år, når eg ser ut som ein tjueåring? Ein av elevane spurde om eg ikkje… Fortsett å lese DKS Skuleturné #4: Romankarakter
DKS Skuleturné #3: Digitalspråk
Bergen kristne grunnskole var ein lang gang inne i eit stort bygg, med imøtekommande lærarar og elevar. Før eg gjekk til klassa eg skulle snakke for, fekk eg ein hyggeleg prat med rektor. Mellom anna snakka vi om kor mykje språket har utvikla seg. Dei siste førti åra har språket utvida seg og tatt inn… Fortsett å lese DKS Skuleturné #3: Digitalspråk
DKS Skuleturné #2: No Return
I dag stod Storetveit for tur. Ein labyrint av ein skule, med mange hyggelege rom. Eit lyst og flott bibliotek, og eit rom med det treffande namnet: Romslig, der eg kunne sitje og slappe av før neste økt. Det vart òg tid til å snakke om titlar i pausane. Utfor var ein tittel som kom… Fortsett å lese DKS Skuleturné #2: No Return
DKS Skuleturné #1: Jentemobbing
Tidleg morgon byrja eg turen ut av Bergen sentrum. Eg fekk oppleve bybanen på morgonen, eit kaldt Nesttun. Då eg kom fram til Rådalen hadde sola kravla seg oppafor åskammen og der ho trefte asfalten var det varmt. Det blei eit spanande møte med ein moderne baseskule. Skulen har starta på sitt femte år i… Fortsett å lese DKS Skuleturné #1: Jentemobbing
På ein sti til ukjend verd
Korleis dikte om å gå ein tur? Korleis fange opplevinga frå ein fjelltur? I diktet Din veg av Olav H. Hauge er motivet ein fjelltur, brukt metaforisk: Ingen har varda den vegen du skal gå ut i det ukjende ut i det blå Dette er din veg berre du skal gå den og det er… Fortsett å lese På ein sti til ukjend verd
Lyd og stille
Immanuel Kant skal ha sagt: ”There are two things that don’t have to mean anything in order to give us very deep pleasure; one is music and the other is laughter.” Under dagens førelesing snakka vi om at det finst ein flott poetisk tradisjon på ”jibberish”. Når ein skriv tulleord kan fokuset vere på andre… Fortsett å lese Lyd og stille